Esmena de les Bases del Carnaval

PREINSCRIPCIONS

 

Per participar a la rues del  Carnaval 2017, que es celebrarà el proper divendres 24 de febrer de 2017, cal omplir el formulari que trobareu aquí:

Enllaç al formulari: https://goo.gl/forms/AGM64yBXanJgp9ht1

Només tindran validesa les preinscripcions fetes a través d’aquest mitjà. Hauran de fer la preinscripció totes les colles interessades en participar. El termini de preinscripció serà del dimecres 1 de febrer a partir de les 8 h. al diumenge 5 de febrer a les 24 h.

 

Per participar en la Rua del Divendres s’admetran 60 colles i 3 colles representants dels Carnestoltes de Santa Cristina d’Aro, Castell-Platja d’Aro i Sant Feliu de Guíxols. Per participar a la Rua del Diumenge s’acceptaran totes les colles que ho sol·licitin.

 

Les colles membres de l’Associació de Colles de Carnaval Ganxones, de l’Associació de Colles de Carnaval de Santa Cristina d’Aro i de la Federació de Colles de Carnaval de Castell - Platja d'Aro tenen garantida la plaça. Tot i això, per tal de tenir actualitzades les dades de cadascuna d’elles, caldrà que emplenin el formulari de preinscripció.

 

En cas que les preinscripcions rebudes superin el número màxim de participants es farà una selecció amb els següents criteris:

 - Projecte presentat (MOLT IMPORTANT)

- Antiguitat a la Rua del Divendres.

 

IMPORTANT !! Enviament d'arxius a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

 

Podran inscriure’s totes aquelles colles que vulguin participar a la rua a través d’una carrossa o una comparsa.  

  • Carrossa: Conjunt de plataforma decorada més una comparsa mínima de 25 persones.

  • Carrossa d’animació: Conjunt de plataforma decorada, amb el grup de persones enfilades a dalt de la carrossa.

  • Comparsa: Grup mínim de 25 persones, acompanyades d’un vehicle per dur la música, llum, etc.  

 

A efectes de donar més vistositat al Carnaval es crearan tres categories de carrosses:

  • Carrossa petita: fins a 7, 5 metres de llargada.

  • Carrossa gran: a partir de 7,51 metres de llargada.

  • Carrossa d’animació.

  • Amplada mínima de 2 m i màxima de 4 m.

  • Alçada màxima dels elements fixos: 4,5 m (alçada del cablejat i enllumenat públic del recorregut de la rua).

 

Els conjunts formats per dues plataformes decorades seran considerades carrosses grans.

 

No s’acceptarà cap colla que desfili amb una disfressa ja utilitzada en anys anteriors en qualsevol altra rua.

 

El llistat de colles admeses en la Rua es publicarà el dimarts 7 de febrer de 2017 a les 12 h al web municipal www.guixols.cat  i a la pàgina de Facebook del Carnaval de Sant Feliu de Guíxols.

 

INSCRIPCIONS

 

El termini per formalitzar les inscripcions definitives serà del dimecres 8 de febrer a partir de les 8 h. fins el diumenge 12 de febrer a les 24 h. S’haurà d’omplir la el formulari d’inscripció que trobareu al web al web municipal www.guixols.cat  i a la pàgina de Facebook del Carnaval de Sant Feliu de Guíxols. Tindran validesa totes aquelles inscripcions que estiguin degudament omplertes (rebreu una resposta amb la confirmació de recepció).

 

Per establir l’ordre de sortida de la Rua s’agruparan les colles per poblacions per agilitzar el màxim possible els combois.

 

El divendres 17 de febrer a les 22 h. al Teatre Auditori Municipal Narcís Masferrer (carrer de Callao, s/n) es durà a terme una reunió informativa amb l’assistència obligatòria del o la responsable de la carrossa o comparsa o el membre representant a qui delegui. També es lliuraran les invitacions pel ball de Dijous Gras a les colles locals i es podran adquirir les entrades reservades per les colles participants pel Ball del Tongo, al preu de 1,00 €. El nombre màxim d’entrades per colla serà el nombre màxim del components inscrits per a la rua del divendres.

 

En el moment de la inscripció les carrosses i comparses hauran de presentar la següent documentació:

  • En el cas dels vehicles de motor: un comprovant de l’ITV en vigor.

  • En el cas de vehicles adaptats com a plataformes, una còpia de la factura d’un mecànic oficial autoritzat i inscrit en el Registre d’Agents de la Seguretat Industrial de Catalunya, on consti el següent:

    • Revisió de frens

    • Revisió del fre de mà

    • Revisió dels pneumàtics

    • Revisió motor

  • Assegurança de responsabilitat civil obligatòria (segons el que disposa el Reial Decret 1207/2008, de 12 De desembre, pel que s’aprova  la Llei de Responsabilitat Civil i assegurança en la circulació de vehicles de motor.

 

Aquests requisits són obligatoris, sense els quals no es podrà participar a les rues.

 

IMPORTANT !! Enviament d'arxius a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

 

El número d’ordre de sortida es recollirà el divendres dia 24 de febrer a les 12 h. al Pavelló Municipal d'Esports "La Corchera", durant l’acte de presentació de les colles participants.

 

  1. REQUISITS TÈCNICS

 

  • Carrossa: Conjunt de plataforma decorada més una comparsa mínima de 25 persones.

  • Carrossa d’animació: Conjunt de plataforma decorada, amb el grup de persones enfilades a dalt de la carrossa.

  • Comparsa: Grup mínim de 25 persones, acompanyades d’un vehicle per dur la música, llum, etc.  

 

A efectes de donar més vistositat al Carnaval es crearan tres categories de carrosses:

  • Carrossa petita: fins a 7, 5 metres de llargada.

  • Carrossa gran: a partir de 7,51 metres de llargada.

  • Carrossa d’animació.

  • Amplada mínima de 2 m i màxima de 4 m.

  • Alçada màxima dels elements fixos: 4,5 m (alçada del cablejat i enllumenat públic del recorregut de la rua).

 

Els conjunts formats per dues plataformes decorades seran considerades carrosses grans.

 

No s’acceptarà cap colla que desfili amb una disfressa ja utilitzada en anys anteriors en qualsevol altra rua.

 

  1. NORMES DE LA RUA

 

Abans del moment de la sortida es podrà fer revisió tècnica dels requisits esmentats i es podrà deixar fora de concurs aquelles plataformes que no reuneixin les condicions assenyalades. Les carrosses hauran de ser al punt de sortida com a màxim a les 17 h.

 

S’acceptarà la publicitat a les carrosses. Només es podrà situar a la part del darrere, no es podrà veure des del davant i no podrà afectar l’escenografia. Portar publicitat en qualsevol altre lloc comportarà la desqualificació i la pèrdua de la subvenció.

 

Serà obligatori dur a cada vehicle com a mínim un extintor amb la revisió i retimbrat en vigor.

 

Serà obligatori que l’equip de so de la carrossa i comparsa estigui situat al darrere i que  difongui el so cap endavant. En cas que l’equip de so estigui situat a la part del davant, se li podrà demanar als responsables de la colla que baixin el volum per evitar molèsties a les altres colles participants o bé situar-los en l’última posició.

 

Durant el recorregut de la Rua les coreografies s’efectuaran en moviment. S’establiran dos punts fixes per efectuar les coreografies estàtiques que no podran superar els 2 minuts.  L’incompliment es penalitzarà amb la desqualificació i podrà comportar  la pèrdua de subvenció, la pèrdua dels drets de participació adquirits i no podrà participar en l’edició de l’any següent.

 

Qualsevol colla que alteri l’ordre natural de la rua (comportament, falta de respecte vers el públic, jurat, etc) serà penalitzada amb la desqualificació, perdrà  la subvenció, perdrà els drets de participació adquirits i no podrà participar en l’edició de l’any següent.

 

Cada colla haurà de disposar d’un membre alliberat i identificable per controlar  la desfilada durant la rua, que actuarà d’enllaç amb l’organització.

 

  1. PREMIS

 

PREMIS A LA PARTICIPACIÓ

 

Tota carrossa o comparsa que participi a la Rua del Divendres o a la Rua del Diumenge, que hagi fet la inscripció abans del dia assenyalat i reuneixi les condicions marcades en les bases, tindrà dret a un premi a la participació.

 

L’import màxim dels premis a la participació per al Carnaval 2017 tant pel que fa a la participació en les rues i a la participació de les colles locals en els actes del Carnaval serà de 26.806,00 €, número d’operació RC 220170000140, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 07 33804 48000 PREMIS A CARROSSES I COMPARSES.

 

CONCURS DE CARROSSES I COMPARSES

 

Es concediran els següents premis de la secció oficial (cap colla podrà optar a més de dos premis d’aquesta secció):

Carrosses grans 4 premis

Carrosses petites 4 premis

Comparses 4 premis

Carrosses d’animació 1 premi

Accèssits coreografia, originalitat i simpatia

 

Es concediran els següents accèssits especials concedits directament per l’organització:

“Per què em passa a mi?” - Premi especial a la colla amb més mala sort .

“Nari nan” – Premi especial a la colla menys animada .

“Tu cap aquí i jo cap allà” – Premi especial a la colla més descoordinada.

“El Tongo” – Premi especial a criteri directe de l’organització.

 

El veredicte del jurat es farà públic el mateix dia de la rua a la mitja part del Ball del Tongo (cap a la una de la matinada). El  veredicte del jurat serà inapel·lable.  El resultats definitius es podran consultar al web municipal www.guixols.cat  i a la pàgina de Facebook del Carnaval de Sant Feliu de Guíxols en els dies posteriors al Carnaval 2017.

  1. PARTICIPACIÓ DE LES COLLES LOCALS EN ELS ACTES DEL CARNAVAL

 

Per tal de donar més vistositat i animació als diferents actes que s’organitzen en motiu del Carnaval de Sant Feliu de Guíxols es creen els següents criteris de puntuació segons l’assistència dels membres de cada colla. El total de punts aconseguits pot ser de 40. Aquella colla que aconsegueixi complir amb tots els actes indicats, se li concediran 10 punts més de bonus. Per participació s’entén que cada colla haurà de implicar-se en el acte en qüestió, ja repartint cartells i programes del carnaval durant la cercavila, disfressant-se de “rigorós negre” i plorant com el qui més en l’enterrament de la sardina.  

 

  • Cercavila carnavalesca

Dissabte 18 de febrer a les 17 h.

Mínim 10 persones.

 

  • Sopar de colles

Dissabte 18 de febrer a les 21.30 h.

Mínim 10 persones

 

  • Enterrament de la Sardina

Dimecres 1 de març a les 20 h.

Mínim 5 persones

 

NOTES

 

L’organització es reserva el dret de modificar la categoria de participació.

 

Participar en aquest concurs suposa l’acceptació total d’aquestes bases. Els imprevistos seran resolts per l’organització, el veredicte de la qual serà inapel·lable.

 

OFICINES D'INFORMACIÓ
I ATENCIÓ CIUTADANA (OIAC)

Seu Central: Plaça del Mercat 6-9
oiac@guixols.cat · Tel. 972 32 70 00

Seu a Vilartagues: Plaça de Salvador Espriu s/n
oiac@guixols.cat · Tel. 972 82 01 01

Horari: feiners de 9 a 14 h 

Facebook  Twitter  Instagram

Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols

© 2016 Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols
Avís legal · Accedir · Crèdits