Càmeres de seguretat de Sant Feliu de Guíxols
- Les càmeres de seguretat i de trànsit. Què suposen per a la seguretat ciutadana i què implica al Nucli antic?
Les càmeres de seguretat van ser instal·lades a principi d’estiu de 2018. A partir d’aquesta tardor ja entren oficialment en funcionament amb les dues funcions que s’han previst per a aquests dispositius: en primer lloc la millora de la seguretat ciutadana i en segon lloc la vigilància del trànsit. En els dos casos, l’organisme responsable d’aquestes càmeres és la Policia Local de Sant Feliu de Guíxols.
La inversió ha estat d’uns 160.000 euros (IVA a part) i l’empresa contractada és Alphanet Security Systems, un referent important en aquesta modalitat de seguretat.
- La funció de seguretat ciutadana
És sabut que en les poblacions on s’han instal·lat càmeres de seguretat ciutadana s’ha notat una disminució important del nombre de fets delictius. En algunes poblacions s’han notat descensos importants en robatoris. En el cas de Sant Feliu de Guíxols, les càmeres són situades en punts estratègics d’entrada i sortida de la ciutat -amb la possibilitat d’ampliar a futur el nombre de dispositius-. Les càmeres fan una lectura de les matrícules i això permet una identificació del vehicle, en connexió amb les bases de dades policials. Es genera una alerta si algun dels vehicles registrat en aquesta base de dades entra a la ciutat.
Les càmeres enregistren la totalitat d’imatges i es conserven durant un temps. D’aquesta forma, les gravacions poden ser consultables a futur, si es donés el cas d’alguna situació que requerís tenir elements de testimoniatge, prova o comprovació davant fets delictius.
L’objectiu de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols és disposar dels instruments tecnològics necessaris per tal de garantir al màxim la seguretat de la ciutadania.
- Càmeres pel control de trànsit al Nucli Antic:
Les càmeres situades als accessos del nucli antic tenen per missió aconseguir que tot aquest àmbit esdevingui una gran illa de vianants, tot afavorint un model de mobilitat sostenible, i impulsant el comerç urbà.
Això vol dir que estarà restringit de cotxes, i les càmeres -equipades com s’explica amb un lector de matrícules- detectaran totes les entrades i sortides, i es compararan amb una base de dades on hi constaran els vehicles autoritzats.
El sistema informàtic detectarà tots els vehicles “no autoritzats” i automàticament seran sancionats pel mateix sistema.
- Com tramitar l'autorització d'un vehicle
Període d’entrega de documentació i sol·licitud de registre de matrícules:
• A partir de l’1 d’octubre (sense data límit).
• A partir del 15 d’octubre, període de proves
Tràmit a realitzar:
Observeu detingudament la documentació necessària, els requisits i el procediment que trobareu en aquest tràmit. Un cop fet, trobareu una instància genèrica que cal descarregar, omplir i presentar a OIAC Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana. Tant a l'Ajuntament com al Centre Cívic Vilartagues.