Acord laboral amb els policies locals de Sant Feliu de Guíxols

policia

L'Equip de Govern de l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ha arribat a un acord amb la plantilla de la Policia Local, de manera que es desencalla la problemàtica en el càlcul dels complements de les retribucions de la plantilla. La regidora de Recursos Humans, Sílvia Romero, el regidor de la Policia, Jordi Vilà, així com l'alcalde i el primer tinent d'alcalde, han estat treballant en aquesta qüestió els darrers dotze mesos.

Com es recordarà, l'Equip de govern actual, en el traspàs de funcions respecte el govern anterior, va trobar elements que eren considerats pels tècnics en la matèria com a qüestionables en el càlcul del complement funcional que percebien els policies en la seva retribució mensual.

El Govern local va decidir retirar aquest complement funcional atenent els informes tècnics dels especialistes en la matèria, fet que va provocar que els agents portessin el cas als tribunals; en primera instància el jutge va donar la raó al Govern local.

Amb la finalitat de superar aquesta situació s’ha arribat a un acord satisfactori per ambdues parts i que permet avançar en la millora de la situació laboral del cos de la Policia local guixolenca.

L'acord actual (que es ratificarà al ple d'aquest dijous 26 de gener), ha estat subscrit la majoria de la plantilla. S'articula en dues aportacions fonamentals:

  • 1. Una adequació singular dels llocs de treball de la Policia local que ja quedarà en la Relació de Llocs de Treball i que afecta el complement específic per cada treballador de la policia,.
  • 2. Un complement específic funcional de 143,6 euros mensuals per prolongar la jornada de 2.5 hores addicionals a les 37.5 hores setmanals de treball efectiu. Aquest complement té caràcter voluntari, no consolidable, condicional i previsible.

Aquest acord s'emmarca en la idea de l'Equip de Govern de modernitzar i millorar els serveis de policia que es presten a la ciutadania, per satisfer les demandes i necessitats ciutadanes en matèria de seguretat. Així, s'han anat fent passes com l'increment de plantilla, recentment realitzat, i també ja s'ha posat fil a l'agulla per invertir en millores en aquest cos: noves armilles que arribaran en breu (ja s'ha fet la contractació), nous vehicles que estan a punt de ser presentats, armes reglamentàries, i una de les prioritats del govern, la instal.lació de càmeres de seguretat a la ciutat. Ja hi ha la inversió aprovada al pressupost municipal. La voluntat de l'Ajuntament és que el servei de policia local sigui percebut com un servei de qualitat i de proximitat amb la ciutadania.

OFICINES D'INFORMACIÓ
I ATENCIÓ CIUTADANA (OIAC)

Seu Central: Plaça del Mercat 6-9
oiac@guixols.cat · Tel. 972 32 70 00

Seu a Vilartagues: Plaça de Salvador Espriu s/n
oiac@guixols.cat · Tel. 972 82 01 01

Horari: feiners de 9 a 14 h 

Facebook  Twitter  Instagram

Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols

© 2016-2020 Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols
Avís legal · Accedir · Crèdits